COMMETRIA |
A vállalatokban a technológia többnyire rendben van, a szakemberek tudják a dolgukat. Gyakori, hogy a vállalatokban nem a szakmai folyamatok hibája okozza a szervezet működési gondjait, hanem az egyes funkcionális egységek közötti információk áramlási problémái. A szervezet működési problémáit gyakran kommunikációs problémák okozzák.
Néha elég lenne csupán javítani a kommunikáción, vagy két embert felcserélni, és a folyamatok máris felgyorsulnának. Akinek gyorsabbak a reflexei, az hamarabb reagál a problémára. Akár élő, akár gazdálkodó szervezetről legyen szó. Változó környezetben kulcsfontosságú, hogy milyen gyorsan tud reagálni egy vállalat a külső változásokra és milyen gyorsan azonosítja belső problémáit.
|
Nem csak a szakmai kommunikációs kapcsolatokat vizsgálja egy vállalatban, hanem a komplex kommunikációs folyamatokat. Átfogó képet ad a vállalat teljes kommunikációs kapcsolati hálózatáról. A felmérés teljes egészében WEB-es alapú, elvégzéséhez nem szükséges személyes interjúkat végezni. Az emberi kommunikációt helyezi a középpontba, szemben a hagyományos folyamatszabályozási elvekkel, ezáltal emberközpontú működést preferál, szemben a folyamatközpontú működéssel. |
A felméréshez nem kell kivonni a résztvevőket a munkából. Minimális időráfordítást igényel a résztvevőktől, személyenként kb. 30-40 perc. A WEB-es felületen, az érintettek bármikor megadhatják válaszaikat. A felmérésben résztvevők megszakíthatják és bármikor folytathatják válaszadást. Az utolsó válasz beérkezését követően egy héten belül prezentálható a COMMETRIA teljes eredménye. |
A COMETRIA árképzése rugalmasan igazodik a szervezet méretéhez. - 20 fő létszámig: 10.000.-+áfa/fő - 20 és 50 fő létszám között: a 20 fő feletti létszámra 8.000.-+áfa/fő - 50 fő létszám felett: az 50 fő feletti létszámra 5.000.-+áfa/fő Az árak tájékoztató jellegűek, az adott vállalat működési jellegének ismeretében, egyedi árkialakítás is lehetséges! Szolgáltatásunkat – egyedi megállapodást alapján - sikerdíjasan is vállaljuk! |
A szervezet 12 különböző kommunikációs síkjának feltérképezése. A különböző kommunikációs hálók önálló és összevont hálóanalízise. Szervezeti kommunikációs utak elemzése. A kommunikációs hálók szűk keresztmetszeteinek azonosítása. Nagykockázatú kommunikációs pontok és utak azonosítása. Információterjedés modellezése a kommunikációs hálókon. Az egyes kommunikációs hálók terjedési és hatékonysági mutatói. |
A COMMETRIA során azonosíthatók azok a szerepek, pozíciók, amik kulcsfontosságúak a kommunikációs hálózatban. Kiszűrhetők a redundáns kommunikációs csatornák, javítható az információáramlás hatékonysága, csökkenthetők az információvesztési kockázatok. A COMMETRIA segítségével becsatornázhatók a különböző vezetési és irányítási szinteken szükséges információk, és kialakítható egy u.n. kapcsolt kommunikációs háló, ami lehetővé teszi, hogy az információk több különböző csatornán is célba érjenek. A COMMETRIA eredményei alapján, gyakran egészen egyszerű beavatkozás is jelentős javulást eredményezhet a vállalat komplex kommunikációs rendszerében, felgyorsíthatók és zökkenőmentessé tehetők a folyamatok. A COMMETRIA alapján olyan helyettesítési rend alakítható ki, amiben a hiányzások nem akadályozzák az információterjedést a szervezetben. A COMMETRIA eredményei összekapcsolhatók a process-DNS folyamatanalízis eredményeivel. |
A COMMETRIA egy többszintű, komlpex gráf-analízis, amit a vállalat 12 különböző kommunikációs hálóján egyenként, valamint az összevont komplex kommunikációs hálón egyaránt végzünk.
Matematikai gráfelméleti módszerek segítségével feltérképezhetők a különböző szintű és jellegű személyes kommunikációs hálók, valamint az összevont komplex háló tulajdonságai is, melyek alapján feltérképezhető az adott vállalat személyes kommunikációs rendszere.
Meghatározhatók az információáramlást akadályozó, vagy veszélyesen szűk kommunikációs keresztmetszetet jelentő pontok, valamint a komplex háló azon szegmensei, ahol elakadhat az információ és e miatt lelassulhatnak vagy akár le is állhatnak a folyamatok.
A felmérés névszerinti!
A vizsgálat jellege miatt szükséges, hogy a résztvevők azonosítva adják meg válaszaikat, mivel csak így térképezhetők fel a kommunikációs hálók.
A felmérést megelőzően az érintetteknek nyilatkozniuk kell arról, hogy hajlandóak-e részt venni a névszerinti felmérésben.
A résztvevőknek természetesen jogában áll megtagadni a névszerinti felmérést. Egy-két résztvevő elvesztése a névszerinti felmérésből még nem jelent súlyos problémát, de az érintettek egy bizonyos százalékon túli távolmaradása esetén a felmérés már nem végezhető el.
A COMMETRIA kifejlesztése során, a katonai vezetésben alkalmazott kommunikációs és irányítási elveket is felhasználtunk.
Kérjen ingyenes prezentációt szolgáltatásainkról!
Sikerdíjas tanácsadás - Ön csak a gyakorlatban is bevált tanácsért fizet. A kockázatot mi vállaljuk.
Ismerje meg!
A gyors, hatékony és hatásos döntéseket csak a teljes vállalati összkép ismeretében lehet meghozni! Ebben segít a JOM...